Přeskočit na obsah
Přihlásit Registrace

Pavel Karas

Info Fotky (93) Komentáře (3675) Fóra Fototéma Grafy

Celkem 2289 příspěvků ve fóru

Klasika vs. Digitály Systémová 16:39:15 18.11.2006
JT: udělal bych to, jestli se dostanu k pořádnému skeneru...
Klasika vs. Digitály Systémová 16:36:53 18.11.2006
vole hubner :) nemluvím o napětí, ale o čísle, které vyleze z AD převodníku... párkrát už jsem nějakou fotometrii dělal a ono to tak vážně funguje...
Klasika vs. Digitály Systémová 16:33:20 18.11.2006
PH: věř tomu nebo ne, stojí na tom celá moderní pozorovací astrofyzika...
Klasika vs. Digitály Systémová 16:24:50 18.11.2006
JB: jo, všichni o tom v jednom kuse melou, ale obrázky jsem ještě neviděl :) osobně bych se o tom radši přesvědčil na vlastní kůži...
Klasika vs. Digitály Systémová 16:20:54 18.11.2006
JT: 48bitů na jeden kanál? I ty kujóne ;)
Klasika vs. Digitály Systémová 16:20:10 18.11.2006
JB: víš co, zkus něco takového nafotit na film a na digitál a pak mi ten RAW pošli ke zpracování a porovnáme to. ;)
Klasika vs. Digitály Systémová 16:18:10 18.11.2006
JB: a ten tvůj skener produkuje 16 bitů v surových datech, nebo to už je nějak zpracované dejme tomu do 16 bitového tiffu?
Klasika vs. Digitály Systémová 16:11:48 18.11.2006
PH: jenže vtip je zase v tom, že 12 bitové číslo určuje rozsah od 0 do 4095. A jelikož digičip má lineární odezvu na světlo, odpovídá dvakrát větší číslo dvakrát většímu množství dopadajícího světla. ... ...více
Klasika vs. Digitály Systémová 16:05:57 18.11.2006
Já bych už tenhle flamewar s dovolením odpískal, původně jsem chtěl odpoledne dělat něco jiného... :)
Klasika vs. Digitály Systémová 16:05:23 18.11.2006
No tak to máš pravdu. Bohužel nemám po ruce surová data k tomu zatmění Slunce, abych tohle byl schopen zjistit. Snad se k tomu časem dostanu. Nebo se o tom pobavím s prof. Drückmullerem, ten bude mít ... ...více
Klasika vs. Digitály Systémová 16:02:00 18.11.2006
Aha, už tomu rozumím :)
Klasika vs. Digitály Systémová 16:01:37 18.11.2006
"ten jasový rozsah my právě nemáme v rukou, je daný čipem" Tomu nerozumím...
Klasika vs. Digitály Systémová 15:59:52 18.11.2006
JB: ale právě tyhle vlastnosti filmu se dají (částečně) simulovat rozumným zpracováním surových dat...
Klasika vs. Digitály Systémová 15:44:43 18.11.2006
Na samém začátku ale byla otázka, jestli digi má stejný dynamický rozsah jako film. Ilford Delta má podle datasheets rozsah 12 EV. Jestli DSLR mají 12bitový RAW formát, pak bude rozsah rovněž dosahova... ...více
Klasika vs. Digitály Systémová 15:40:17 18.11.2006
Jirko, ponechme teď stranou barvu a uvažujme pouze černobíle. Uvědom si, že náš barák má 256 schodů, to je 8 bitů. Máme tedy dvě možnosti, buď ponechat jasový rozsah 8 EV a nebo zvětšit rozsah třeba n... ...více
Klasika vs. Digitály Systémová 15:35:43 18.11.2006
To už tady asi, Helenko, nebudu, ale vy můžete všechno .)
Klasika vs. Digitály Systémová 15:33:36 18.11.2006
HJ: než půjdeš, zkus si něco přečíst, třeba http://www.dpreview.com/reviews/canoneos30d/page21.asp
Klasika vs. Digitály Systémová 15:26:29 18.11.2006
WK: evidentně jsi nepochopil, co mám na mysli :) JB: vtip je v tom, že zatímco klasicky zpracovaný RAW->JPEG má už z principu omezený dynamický rozsah, odpovídající zhruba 8 EV, já můžu "vyvolat" RAW... ...více
Klasika vs. Digitály Systémová 15:14:08 18.11.2006
HJ: tak tady není o čem diskutovat... to není věc názoru, to se dá snadno změřit...
Klasika vs. Digitály Systémová 15:11:34 18.11.2006
JK: když tomu nevěříš, zkus si o tom nejdřív něco přečíst...
Klasika vs. Digitály Systémová 15:09:24 18.11.2006
Co přesně je věc názoru? .)
Klasika vs. Digitály Systémová 14:53:51 18.11.2006
JK: nevím, co myslíš tou "jasovou rozlišovací schopností"...
Klasika vs. Digitály Systémová 14:52:05 18.11.2006
HJ: no není to moc z real life, to uznávám :) nedá se na něm moc ukázat průběh tonální křivky, ale zase pěkně myslím dokumentuje ten zvýšený rozsah... a tady to je asi +2 EV.
Klasika vs. Digitály Systémová 14:44:36 18.11.2006
JK: protože +1 EV odpovídá dvojnásobnému jasu a +1 bit ve dvojkové soustavě je rovněž dvojnásobek.
Klasika vs. Digitály Systémová 14:42:47 18.11.2006
HJ: no chtělo by to porovnat snímky stejné scény, bohužel nic takového pochopitelně nemám. Ale můžu ukázat, jaký rozdíl je mezi konvenčním zpracováním RAW do JPEGu (tj. tak, jak by to asi udělal foťák... ...více
Klasika vs. Digitály Systémová 14:29:26 18.11.2006
JK: no základní nevýhoda je v tom, že se nedá zobrazit na monitoru :) tak asi proto ;)
Klasika vs. Digitály Systémová 14:25:35 18.11.2006
Ale ve skutečnosti to bude spíš proto, že je to prostě levnější... Do bizarních praktik výrobců digitálů já bohužel moc nevidím :)
Klasika vs. Digitály Systémová 14:22:40 18.11.2006
Imho proto, že šum v digitálech je tak velký, že větší přesnost záznamu než 12 bitů nemá ani u DSLR smysl. Ne že bych v tomhle byly astronomické CCD kamery podstatně lepší, ale tady už se taky počítá ... ...více
Klasika vs. Digitály Systémová 14:17:53 18.11.2006
Samozřejmě, jedna věc je rozsah, druhá věc je průběh křivky, s tím souhlasím... Ale to už hodně záleží na šikovnosti člověka, co z toho RAWu vytáhne. Dá to poměrně dost práce, ale rozhodně se nedá říc... ...více
Klasika vs. Digitály Systémová 14:15:21 18.11.2006
JK: Jednoduše, 8 bitů = 8EV, 12 bitů = 12 EV... :)
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #