Jirka Vaňourek
Celkem 31995 komentářů
22:49:35 18.08.2002
.... kdyby to momentálně nevyznělo tak cynicky, zeptal bych se, na kterým poli v Polabský nížině jsi to fotil .... takže, jako bych nic neřekl ....
22:41:46 18.08.2002
Tahle je fakt vyvedená ..... no a jde to i s normální kompresí a bez nápisu .... paráda
22:28:31 18.08.2002
... nakonec jsem koupil nový .... no mně tenkrát akorát zkolaboval počítač a byl jsem skoro měsíc bez e-mailu a ještě jsem přišel o všechny kontakty..... No vidíš, ten svět je fakt malej ...... a my se tu handrkujem kvůli nějakým blbostem ...... tož tedy - měj se fajn....JV
04:56:51 18.08.2002
....poznámka o lodní dopravě není zas tak nevtipná, jak se Lucie tváří..... a hele, Jirka to nejspíš fotil proto, že mu to přišlo něčím zajímavý, nemyslíš? Jinak by to sem asi nejspíš neposlal ...... musím uznat, že ale ani mě to nijak neoslovuje a technickou kvalitu neřeším .....
00:04:31 18.08.2002
... jo, to je dost dobrý, přišlo mi to mailem před nějakou dobou......vzhledem k tomu, že tahle fotka oběhla celý svět, je s podivem, co stačí k úspěšné fotografii.....člověk má strach ze středových kompozic, rušivých prvků v obraze, rušivých stínů a podobně.....tahle fotka přitom tyhle všechny neřesti obsahuje.....alespoň couvnout více do stínu, aby vršek hlavy nebyl tak přepálenej........
23:39:19 17.08.2002
ps ps: ....já mám právě takový tušení, že jsme spolu už kdysi po e-mailu komunikovali právě ohledně toho objektivu......
03:14:51 17.08.2002
No, já jsem to původně bral normálně docela vážně ..... měl jsem vážně regulérní snahu to pochopit a pokecat si o tom ...... pak se to nějak zvrtlo a připadalo mi to místy až tragikomický ...... a protože bude lepší skončit v té komické fázi, končím ..... pak už by asi nevyhnutelně přišla na řadu ta tragická..........dejme tomu, že jsme se nepochopili a až se třeba někde náhodou potkáme, dáme si paňáka nebo kafe a budeme drbat ty ostatní, co ty na to Lucko? ... a Martine? ....... ps: neprodávala jsi na jaře objektiv? Sigmu 70-200 ?
03:02:34 17.08.2002
souhlas .......... ten název by si dotyčná dokonce mohla brát osobně .... bacha .....
02:53:49 17.08.2002
.... Martin Pecha by možná napsal: ..tulipán, jako 1000 jiných.......asi jo, ale není špatnej
02:52:08 17.08.2002
konečně zas nějaká normálnější voda ..... jako celek se mi to docela líbí, jen ten strom nahoře mi trošku ruší
02:27:43 17.08.2002
..... koukám, že tady to taky docela žije ..... )))) Petře: je asi škoda, že v poslední době nerad píšete komentáře, protože Vaše komentáře mi připadaly fundované a tak nějak jiné než ty ostatní. Nemám na mysli lepší ani horší, jiné. Co se týče složení autorů komentářů a vámi zmíněné úměrnosti, dovolím si odhadovat, že šlo spíše o potřebu si na jejich vrub nějakým způsobem ulevit. Nepohybuji se na tomto serveru zas tak dlouho, ale musím uznat, že se zde pohybuji rád a pokud možno co nejčastěji. Možnost prezentovat zde své fotografie, spojená s možností okomentovat ze svého amatérského pohledu fotografie jiných autorů, mi přináší i jiný užitek, než pouhý pocit zúčastnění se. Nacházím zde nejen realizaci, ale i inspiraci, rady, mohu konfrontovat své názory a pocity s názory a pocity ostatních. Dalo by se konstatovat, že zde vznikla určitá komunita lidí, které spojují právě podobné pocity a zkušenosti výše uvedené. Mám-li vyjádřit svůj názor na určitou fotografii mohu si vybrat z několika způsobů. Mohu zvolit bodové hodnocení a nepouštět se na tenký led psané "kritiky. Pak mohu popsat své pocity z fotografie jako takové a u toho skončit. Nebo mohu konstatovat svůj pocit a doplnit jej o zdůvodnění. Většinou se snažím volit poslední možnost. Už jen proto, že sám jsem raději, když ji i ostatní použijí na kritiku mých fotek. Velice často ale narazím na fotografii, která mně přijde zajímavá, oslovuje mě, ale přesto mi to něco málo kazí. Uznejte, že napsal-li bych takový komentář pod fotku, autor z toho moc moudrý nebude. Snažím se proto najít tu maličkost, která mi tu harmonii narušuje. Je-li tou maličkostí např. šikmý horizont nebo ořez, o kterém si myslím, že by dle mého byl ku prospěchu věci lepší tak nebo tak, jsem také ten kritik-hnidopich? Já si tak rozhodně nepřipadám. Možná nejsem ten "správný" odborník, ale to neznamená, že bych nemohl mít alespoň částečně pravdu. Vždyť ve fotografii určitá pravidla kompozice, ale třeba i ořezu jsou všeobecně respektována. Mám-li pocit, že právě dodržením některých z těchto pravidel by autor fotografii mohl pomoci, napíšu to do svého komentáře. Rozhodně to neplatí u všech fotek. Některým naopak z šedého průměru neoriginality pomůže právě porušení některého z těchto pravidel. Mrzí mě, že jsem se i na tomto místě přidal k probíhající "přestřelce", ale mám potřebu napsat svůj názor. Tvrdíte, že přecházíte "zmíněné kritiky" s lehkým úsměvem. Jak vydím, je tomu ale právě naopak. Stejně jako jste zde měl potřebu vyjádřit svým způsobem podporu Lucce, měl jsem i já na jiném místě podobnou potřebu právě na úkor Lucky. Notujete si zde o potřebě hodnocení obsahu a pocitu, ale to zrovna nekoresponduje s kritikou a názory Lucky, na které jsem reagoval. Dozvěděl jsem se o Lucky potřebě motivačních kritik apod. na místě, kde Lucka reaguje opovržlivým "nic originálního" u poměrně velice dle mého (a nejen mého) názoru zdařilé fotografie plazivce a cihlové zdi. Myslím, že podobný komentář např. zde mohl napsat vlastně každý. Kdyby tomu tak bylo, zajímalo by mě, jak by ji to motivovalo a uspokojilo? Navíc se jednalo o úplně první autorův příspěvek na tento server. Souhlasím, že Lucka je již téměř vyzrálý autor. Ale bohužel jen téměř. Vyzrálý autor si totiž obhájí svůj názor a nesníží se k absolutně nelogické argumentaci a zcela rozporuplným argumentům. K čemuž dle mého bohužel došlo. Já se osobně v téhle "komunitě" lidí na Photopostu cítím dobře A máte-li Lucka nebo i vy pocit, že jste jak se obává " z jiného fotosvěta", pak se pokuste nás "hloupé" amatéry bez vkusu a morálky nějakým méně příkrým způsobem přesvědčit o tom, jak je to podle vás správné nebo lepší. Máte-li pocit, že jsou některé komentáře špatné, napište lepší. Budou-li skutečně lepší, jistě to všichni ocení a rádi se poučí. Budou-li skutečně lepší a jak ráda Lucka zmiňuje - motivační, každý to pozná a bude se snažit pochopit vaše vidění světa a bude se na každý váš další komentář těšit. Bohužel nádech některých Lucky komentářů byl pro mě spíše mírně ješitný, než alespoň mírně motivační. Reaguje-li slovy - nenechám si předělávat fotografii! - na běžný komentář, ve kterém autor popisuje svůj pocit z náklonu, kompozice a vyjadřuje svoji autorskou představu, doplněnou o komentář - působivé foto - není to nic jiného než obyčejná nafoukanost a arogance vůči všeobecně uznávanému principu. Nemůže od tohoto autora čekat jiný typ reakce, než sama používá. A protože se průběžně účastním podobné debaty s Luckou u zmíněné fotografie plazivce, měl jsem potřebu napsat svůj názor i zde, kde vy Petře prezentujete moji původní pozici ke zmíněné fotografii plazivce. Udělejte si sám obrázek o tom fotosvětě, který vás s Luckou obklopuje. Já ten svět bohužel (nebo naštěstí?) neznám. Mám jen strach, že je to taková bublina plná prázdných slov a samochvály..........JV
23:09:31 16.08.2002
((((( viz. citace sebe sama: .... na tvé podle mého názoru rozporuplné a zcela nelogické komentáře a připomínky ...... ty podle mého žádný názor neobsahují. Nacházím v nich bohužel jen střípky uražené ješitnosti a nepochopení míšené s netolerancí a záští .....
21:07:12 16.08.2002
.....takže ty si vlastně připadáš ukřivděně. No né, dokonce hon na foto čarodejnice.....hmmmm.........tvůj názor jsem bohužel v těch směšných výstřelcích přehlédl........možná ještě není zcela zformován a pro ostatní zřejmý.....
21:03:48 16.08.2002
.... Mně nejde vůbec o nic ..... ber mé komentáře a připomínky pouze jako reakci na podle mého názoru rozporuplné a zcela nelogické komentáře a připomínky tvé.... nejsem proti tobě nijak zaujatý, jen se snažím nastínit svůj pohled na věc. Ptáš se "o co Vám jde?", jako kdyby tu byla proti tobě nějaká hromadná opozice. Tvé komentáře mi prostě přišly místy zbytečně arogantní a nabubřelé a měl jsem potřebu ti sdělit, že věci se mohou mít i jinak, než je vidíš ty. Měl jsem snahu zastat se tohoto typu fotek, které si podle mě takové komentáře prostě nezaslouží. Snažil jsem se vstřebat a pochopit tvůj názor a argumentovat tak, aby to mělo hlavu a patu. A i ty jsi mohla pochopit názor můj. Bohužel mám pocit, že to byla snaha zbytečná. I to se stává. Někdy holt prostě narazíš na takový "blbce" jako jsem třeba já, kteří mají stejně jako např. valná většina zde hodnotících, nesmyslný nevkus a nepochopení....... a jestli mi momentálně o něco jde, tak již jen asi o zábavu. Vždyť i Martin S. sám píše, že je tu něco k smíchu....... ale ve skutečnosti mi opravdu o nic nejde.