Přeskočit na obsah
Přihlásit Registrace

Valerie Pavlíčková

Info Fotky (84) Komentáře (412) Fóra Fototéma Grafy
Komentáře

Celkem 412 komentářů

ptáci
09:40:38 28.02.2005
LA*: je to fotografie, porizena stejnym zpusobem jako ty co delal Thomas v Maryon Parku. Pouze jsem upravila kontrast a trochu ten zmatek orizla :-) Existuji jeste trochu mene ortodoxne upravene verze, ktere ja osobne mam moc rada, ale tady by asi nebyly na miste.
J.
09:35:45 28.02.2005
protoze mi do posty chodily dotazy, jakou "zakladni literaturu o portretech, zvlaste pak kapitoly o svetlych a tmavych partiich a jejich pusobeni na divaka" mi pan Spitt doporucil k prostudovani, zde jeho odpoved: <br> "V podstate bych doporucil jakoukoliv publikaci od pana Smoka" <p> To by mne docela zajimalo, kterou mate konkretne na mysli pane Spitt... Ono jich je jenom co ja vim kolem padesati, nektere byly pouze ve forme skript... hodne jich bylo dost poplatnych sve dobe a predstavovaly v podstate spise ideologickou filipiku o fotografii jako takovou... a o zminene tematice zdaleka nepojednavaji vsechny. Mohl byste to trochu upresnit? predpokladam, ze mate na mysli nejakou konkretni... <p> Predevsim, by mne ale zajimalo, co jste vlastne svoji poznamkou pod tou fotografii chtel rici... primo konkretne vy :-) Jako pedagog byste se mohl zkusit vyjadrit trochu presneji, ne? Z toho pajdaku pocitam musite mit s nechapavymi frekventantkami docela praxi :-)
* Démoni v nás I *
14:54:27 25.02.2005
to je dobry... to oko, samozrejme. Dovedla bych si to predstavit i barevne, ta leskla zpocena plet by vypadala dobre.
5
vlasy
14:17:04 25.02.2005
JH: vlasy... jsou na te fotografii tim elementem, ktery je tam cizi, proto. Ale jinak mate pravdu, ty nazvy pro mne nemaji moc velky vyznam. <br> DH: vy si to predstavujete ale docela divoce, pane Hauser.
J.
14:02:12 25.02.2005
DH: ja bych docela rada od pana Spitta vedela, jakou standardni literaturu by mi konkretne doporucil, dokonce jsem mu i psala, ale zatim se mi jeste neozval
... jen chvíli V
10:08:34 24.02.2005
:-) hezka.
5
 ...V ŠERU LESA...(...pro A. S....)
10:03:40 24.02.2005
jeste se nejak poperte s tou kvalitou pri doostrovani... ja bych se nebala zkusit doostrit jenom decentne nekolik mist v obrazku a zbytek nechat soft. Ten obrazek by za lepsi postprocessing stal.
 ...V ŠERU LESA...(...pro A. S....)
10:01:55 24.02.2005
zajimave... to vam jde lepe nez ty krajinky, pane Rusek. To je opravdu zajimavy obrazek. Na prvni pohled se mi libil, na druhy mne necim rusila kompozice a posleze jsem si uvedomila, ze je vlastne dobra :-)
5
Hříšná těla, křídla motýlí...
09:49:06 24.02.2005
nezlobte se, ale to se mi opravdu nelibi. Nemam nic proti kolazim, ale tohle mi prijde dost prostinke.
3
Portrét
09:02:24 24.02.2005
krasna fotografie... glamour? Asi spis ne. Ale jinak cokoli.
5
co žena nevyhnutedlně činiti musí
08:53:11 24.02.2005
to jsou krasny veci, od ty Phoebe. Kde jsi na ni narazil?
koupelna
17:08:23 22.02.2005
Jan Krapac: zjednodusene videno mate pravdu, a ani nemam moc pocit, ze bych si ted moc protirecila. Ona totiz kazda, i ta realna identita je jakousi sumou ruznych stylizaci... je sumou vaseho kulturniho pozadi, vzdelani, rodinneho prostredi a tradic, vasich reakci na prostredi jez vas obklopuje. Napriklad je prokazano, ze deti dokazi spolehlive prepinat mezi identitou pro svoje kamarady a pro svoje rodice... a ze casem kamaradi maji casto rozhodujici vliv na jejich dalsi zivotni osudy, byt by rodinne pozadi nasvedcovalo diametralne odlisnym vyvojovym predpokladum. <br> Ja si myslim, ze i kdyz nekdo - podobne jako ve vasem prikladu - se rozhodne pro nejakou stylizaci, nebo jak pisete "masku", tak jeho volba je presto castecne dana tim, jaky je "doopravdy". Nebo vasimi slovy, internetova virtualni identita je sice pokazde i neco na zpusob stylizace, ale podle mne se jedna pokazde o stylizaci neceho, co v te "real life" identite je v nejake podobe obsazeno. Proto je pro mne i ta virtualni existence pokazde necim, co o jejim realnem obraze hodne vypovida. <p> Nebo si dovedete predstavit, ze by treba.... dejme tomu pan Rusek byl totoznym clovekem, jako pan Vrabko? :-) Ja tedy, uprimne receno, ani nahodou :-)
Nízký průlet
14:06:11 22.02.2005
Ja bych nezamenovala vyznam sportu jako takoveho s vyznamem sportovni fotografie. Zajmovy sport, kde jde jenom o radost z pohybu, vetsinou nestoji nikomu krome primo zucastnenych za tu namahu, delat z nej nejake fotografie. Ty se v inflacnich mnozstvich a v 99% pripadu bez jakekoli jine nezli proste dokumentacni hodnoty porizuji ze sportu, kde jde v prve rade o penize a v druhe rade o vykony. Ale nakonec i ti mali caparti hrajici na placku fotbal chteji, aby jejich mansaft vyhral, ne? <p> Jinak ale souhlasim, o sportu jako takovem toho moc nevim, byt jsem jej kdysi vykonnostne delala. A vite, proc jsem s tim prestala? Nedostatek motivace vitezit... :-)
Nízký průlet
11:57:34 22.02.2005
Pan Robo: nemuze. Neznam zadneho umelce, ktery neco tvori kvuli nejake medaili. V umeni, jakkoli jsou tam ridkym jevem, jsou medaile dusledkem, nikoli pricinou. Ve sportu tomu byva naopak. <br> OB: ano, jiste existuji i jogging provozujici duchodci nebo fotbal hrajici male deti. Pod sportovni fotografii se vam ale nejspis vybavi neco jineho, ne? Tristamilionte zobrazeni jakychsi hracu jakehosi teamu kterak v jakemsi zapase o jakousi trofej bojuji o mic, puk nebo co ja vim. Ve vetsine sportovnich fotografii jde o ilustraci sportovni aktuality, prakticky v zadne nejde o vic. Vyjimky jsou, zaplatpambu za ne :-)
Přeji všem příjemné léto
11:46:21 22.02.2005
na prvni pohled nahodna momentka, ze. Nejspis i tak vznikla. Mohla bych sem ale nalinkovat podobna dila visici v galeriich... paradox :-)
5
Rauchpauza
11:36:25 22.02.2005
Pane Mladenov, vy my asi nerozumite. Pochopitelne je kazda perspektiva chtena ve smyslu jaky mate na mysli. Ja jsem svym komentarem ale myslela tu skutecnost, ze u vaseho obrazku se prave tenhle extremni pohled stava prevladajicim tematem, zatimco pokud byste zvolil normalnejsi perspektivu, byla by jim ta situace sama o sobe. <br> Nebo jinak: ta vase rekneme nevsedni situace uz je sama o sobe zajimava, a tim ze jste se rozhodl ji takhle zobrazit, jste mozna nechtene tu zajimavost per se zesmesnil... Fotografie holky v latexu, jak sedi na zachode, kouri a kouka do blba, by podle mne mohla celkem silne vyjadrovat neco z tragikomiky naseho byti. Tohle je ale nekde jinde, apeluje to na vkus lidi, kteri si kupuji obrazove publikace s podobnou tematikou primarne kvuli zobrazenym motivum a nikoli kvuli obrazkum jako takovym.
koupelna
11:13:32 22.02.2005
Pane Bezdicek, samozrejme ze to myslim vazne. Nakonec, i v psychiatrii, kde je hledani cisi identity standardnim problemem, se postupuje casto stejne. Nase projevy - a ty obrazove vice nez kterekoli jine - o nasi dusi vypovidaji lepe nez si myslime a nez nam casto je libo.
tady spím já... (příběh z půdy - 1)
11:07:19 22.02.2005
to je dobry.... sice je zamer autora te inscenace mozna trochu prilis znat, ale presto je to OK :-)
4
Rauchpauza
11:04:02 22.02.2005
hmmm. Ja asi vybocim z rady, ale mne se ta fotografie moc nelibi. Ta perspektiva je hodne chtena, po efektu volajici... myslim, ze kdyby to byla pouze momentka te same situace, mela by vetsi ucinek. Takhle je to pro mne trochu moc pruhledne. Pritom je jinak tohle prostredi, neustale balancujici na hrane ostri mezi smesnosti, trapnosti a opravdovymi pocity, fotograficky opravdu zajimave.
3
podolská vodárna
10:56:45 22.02.2005
to je krasna fotka krasneho prostoru. Akorat bych ta kulata okna v pozadi nekrajela temi vodorovnymi elementy. Do podolske vodarny bych rada sla fotografovat uz dlouho. Engel byl svym zpusobem zpatecnicky nadcasovy, jeho veci fascinuji.
5
<b>Z E M Ř E Š
10:54:28 22.02.2005
velmi dobre. kompozicne bych asi sla jinou cestou.
4
Nízký průlet
10:50:35 22.02.2005
vite... ja sportovni fotografie z 99,9% bytostne nesnasim. Jak kdysi rekl Joseph Heller, "neni nic zbytecnejsiho, nezli zlata olympijska medaile, ktera je pouhym dokladem toho, ze jeji nositel vykonal cosi naprosto nesmyslneho o mnoho sikovneji nezli vsichni ostatni" <p> Tohle je ale nadcasova vyjimka, je to skvele :-) Kategorie humor je ale uplne mimo, vznasejici se osamely hokejovy brankar mimo branu, to je proste bomba.
5
koupelna
10:40:29 22.02.2005
Pane Hejmala, tahle fotografie neni v PC zpracovana o nic vice nebo mene, nezli tomu tak bylo i u tech predeslych. Zpracovani v PC je preci u digitalnich dat samozrejmosti. <br> JH: ano, mate pravdu. lepe bych to neumela rict. <br> Pane Hruby, tesi mne, ze si to myslite, ale nejsem stejneho nazoru... vas pocit nejspis bude vyvolan pouze nahodnym uskupenim v rade. Rozvazovala jsem, ze sem dneska dam jednu architekturu, a myslim ze v takovem pripade byste asi tak jako tak nebyl stejneho nazoru. <br> LA*: vite, u otazek identity mame casto tendenci precenovat jejich vyznam. Co vypovida vice o nasi identite, nezli nase obrazky, nase komentare? V tech je nase prave ja, jmeno je pokazde pouha berlicka, katalogizacni cislo...
ozzbornik
10:23:49 22.02.2005
no... jak bych to rekla. Mam dojem, ze je to myslene dost jako legrace, ne? Pokud ne, tak bych asi volila u takoveho motivu trochu jiny pristup. Ten postprocessing mi prijde ve vetsine pripadu zbytecny i tam, kde se tradicne vyzaduje, tady bych jednoznacne volila opacny pristup. Rekneme ve stylu portretu od Richarda Avedona, treba tech z "America's West"? Take bych se vzdala te stylizace tou celkovou tmavosti... ukazala bych "modelku" v jeji cele krase, se vsemi detaily. Mozna by mne potom prestalo iritovat to nasviceni obliceje z obou stran. Tady se dost ztraci i ta podlozka pod loktem, obrazek tim pusobi trochu blazeovaneji nezli ve skutecnosti je. <p> Vzhledem k tomu, ze nejsem insider a smysl toho zertu mi unika, je moje hodnoceni vztazeno pouze na muj pocit z obrazku jako takoveho.
3
ironman
10:04:57 22.02.2005
pane Mychale, ta fotografie je dobra. Dovolila bych si pouze navrhnout, co bych s ni jeste provedla. Mozna by stalo za uvahu odriznout tu levou tmavou plochu. Prijde mi, ze by to te fotografii mohlo pomoci. Nejprve bych ale trosku upravila barevnost. Ten nazelenaly ton bych zkusila posunout trosku smerem do modre, a zaroven bych krivkami zvysila svetlost. Ten prostor by mohl byt klidne hodne svetly, budilo by to ve mne pocit takove te euforie zpusobene endorfiny vyplavovanymi do krve pri sportovni namaze. Kdyz je ta fotografie bez velkych tonalnich rozdilu na hlavnim motivu jako tady, mam osobne obecne radeji neprilis tmave podani, ale to je samozrejme pripad od pripadu.Take bych zkusila krivkami dostat vice parcialne z toho obliceje, ty dvojite exponovane rozhybane oci i ty vycenene zuby by bylo skoda nezduraznit. Na zaver bych vyzkousela, jestli by se nevyplatilo trochu zredukovat saturaci.
4
Ze života aeroklubu IV
09:53:01 22.02.2005
to se mi moc libi. hlavne ta skutecnost, ze neni videt, co ten clovicek s takovym usilim tahne. Jeste lepsi by bylo, kdyby se dival nekam pred sebe... uplne autisticky koncentrovan na svuj osud tahouna :-)
5
J.
12:44:45 20.02.2005
Ja vam nevim, pane Spitt... z tech vasich komentaru se nemuzu zbavit pocitu, ze jste duchem stale jeste pedagog tech nastavajicich slecen ucitelek, kterym jste mel zprostredkovat "jak se fotografuje". Jednak ta vase snaha "nastudovat si zakladni literaturu" (a nejspis se pote nastudovaneho drzet, ne? :-) A potom ten ton laskaveho kantora, kterym mi "za snahu" date znamku... <br> Vite, to je vzdycky trochu osemetne, divat se na lidi shury. Ja lidi osobne radeji precenuju, nezli podcenuju, v takovem pripade totiz muj odhad, pokud se ukaze byt mylnym, nebyva mym trapasem. Co vy o me malickosti vite, krome tech par obrazku udelanych malou kamerkou.... Myslim, ze byste nejspis reagoval jinak, kdybyste mel moznost mne potkat v realnem zivote :-) Takhle mi ale vase dosavadni komentare prijdou dost nicnerikajici a hlavne dost nafoukane... pricemz mi doposud uniklo, na co vlastne. U nekoho, kdo se nechava nazyvat "mistrem" a ma za sebou pedagogickou praxi bych cekala u komentaru i mimo ne trosku jinou klasu. <br> Ale kdyz uz mate pocit, ze je mi treba studia zakladni literatury, abych se naucila vice o pusobeni svetlych a tmavych partii na divaka, tak mi prosim vas sdelte, kterou mate presne na mysli... Ja si neco zajimaveho prectu rada, pokud uz to neznam, alespon potom budu vedet, kterou poucku jsem ve vasich ocich zase nedodrzela :-)
J.
22:07:46 19.02.2005
To je zajimave... Pan Rusek mi napise, at se naucim ukladat pro web (?), coz chapu nejak v tom smyslu, ze asi ma z meho obrazku pocit ze nejak tim ukladanim utrpel a ze to neumim. Docela by mne zajimalo, co konkretne jej k tomu vede, mne prijde tahle zmensenina ve srovnani s originalem OK. Na druhou stranu mi pan Hejmala napise, ze se mu nechce verit, ze to bylo udelane mym malym fotackem :-) To beru jako kompliment. Fakt je, ze jsem pro J. delala printy velky asi 18x24 a v tehle velikosti to vypadalo celkem jak melo. O moc vic to ale nejde, pokud se jedna o fotografii jako tahle. Na druhou stranu, treba ta prvni co tu mam, to kasino, tu mam doma 1x1 metr a je moc krasna. <br> Jitka Kotrbova: ano Dijkstra je z jine planety :-) Je to spolecne s Lorettou Lux pro mne asi momentalne nejlepsi soucasna portretistka. Myslim si, ze pokud to vnimate jako neprijemne, tak ze se mi trosku povedlo vlozit do toho to, co jsem chtela. Mne kdyz si tu fotografii prohlizim nekdy skoro mrazi... ale vyfotit to tak dalo dost prace, krome prace se svetlem hlavne fakt, ze modelka se normalne neustale culi. Protoze ji ale dost dobre znam, vedela jsem jak navodit atmosferu ktera na to byla treba. <br> T. Szepe: Ano, svetlo v ocich chybi :-) Ja vim, ze je to trochu sakrileg, kazdy spravny retuser by jej tam domaloval, pokud uz by pri fotografovani na to nemyslel. My jsme delali dve serie, jedna, kde jsem nechala tu divku hledet zespoda nahoru, smerem k hornimu svetlu, a kde reflexy v ocich byly. A druhou, kde jsem chtela aby cele osvetleni bylo neprimo neprime, aby veskere svetelne zdroje byly za ni, ale aby byly tak mekke, ze ji prosvetli i na odvracene strane. Ona skutecne mela sklopenou hlavu tak, aby zadne reflexy nevznikly. Podle mne je ten portret prave proto tak pusobivy, ty obrazky s temi reflexy pusobi vzdycky tak ze se ty oci usmivaji, a tady jsou vazne, pruhledne a nehybne. To je ale pouze muj nazor. <br> Pane Vidtman, ten vas link ukazuje obrazek, ktery je neco diagonalne opacneho nez ten muj. Ze se vam libi lepe je v poradku, mne by vubec nenapadlo je srovnavat.
J.
00:20:02 19.02.2005
JK: no, vidim :-)
J.
00:18:20 19.02.2005
Pan JB: osvetleni je kolmo zeshora a odrazem od pozadi i zezadu. Bylo to fotografovane na schodisti a tohle byla jedna z moznosti, jak marginalizovat pozadi. Prislo mi to prijemne, jak ta jeji mlecna plet vystupuje z te prezarene siluety :-)<br> JK: ano, mate pravdu. Barvy jsem desaturovala a kontrast krivkami snizila :-)
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #